قیمت روز روغن کنجد اصل بدون بو سنتی

روغن کنجد اصل بدون بو که به روش سنتی تهیه شده است با توجه به عوامل مختلفی نظیر؛ کیفیت، حجم، نوع خرید و…..قیمت گذاری می شود البته قیمت روز آن به دلیل نوسانات شدید بازار دچار سعود یا نزول گردیده بنابراین قیمت روغن اصل را به طور دقیق از سایت های اینترنتی معتبر می توان جویا شد.

حقیقتا قیمت روغن اصل بیشتر از روغن صنعتی می باشد زیرا روغن سنتی تمام خواص کنجد را دارد ولی روغن صنعتی خواص آن  به دلیل تحمل فشار و حرارت از بین رفته است.

قیمت روز روغن کنجد اصل بدون بو سنتی

روش سنتی تهیه روغن کنجد اصل بدون بو

روش سنتی تهیه روغن کنجد اصل بدون بو یکی از روش های تهیه روغن کنجد اصل بدون بو، روش سنتی می باشد از این رو از سلامت و طبیعی بودن آن اطمینان کامل را دارید در نتیجه روغن کنجد به دست آمده خواص درمانی فراوانی را در خود حفظ کرده است.

روش سنتی تهیه روغن کنجد اصل به شرح زیر می باشد؛

ابتدا کنجد ها را جهت جذب آب، کمی در آب خیس می کنند سپس بعد از مدتی دانه های کنجد را از آب می کشند تا پوست آن ها باد کرده و بترکد در ادامه کنجد ها را در حوضچه هایی که حاوی آب نمک است، می ریزند و این کار را دو بار تکرار می کنند تا پوست کنجد ها به طور کامل جدا گردد.

برای رفع شوری کنجد ها، آن ها را درون حوضچه های آب شیرین ریخته و سپس به درون محفظه های استوانه ای شکل انتقال می دهند تا آب دانه ها بخار شود یا به عبارتی بوداده شود در مرحله بعد بذر ها را روی کف فر که از قبل روغنی شده است می ریزند و درون دستگاه ارده گیری قرار می دهند.

این دستگاه دارای سنگ های بزرگی است که دانه های کنجد را له می کند در اثر له شدن، مخلوط ارده و روغن کنجد به وجود می آید حال جهت جداکردن روغن از ارده، حدود ۱/۴ به آن آب اضافه می کنند تا بتوانند روغن را جداسازی کنند اکنون آب روی روغن و روغن روی ارده قرار دارد و به راحتی می توان روغن را جدا کرد.

تولید روغن کنجد اصل بدون بو سنتی

تولید روغن کنجد اصل بدون بو سنتی واحد های تولیدی زیادی در سطح کشور مستقر هستند که در زمینه تولید روغن سنتی اصل و باکیفیت فعالیت گسترده ای دارند و سعی بر این دارند تا با تولید روغن در حجم های انبوه نیاز جامعه را رفع نموده و علاوه بر اشتغال زایی سود فراوانی را کسب کنند.

از آن جایی که همه به دنبال روغن کنجد اصل بدون بو هستند، تولید این محصول به میزان زیاد انجام می شود و علاوه بر داخل به کشورهای دیگر نیز صادر می گردد.

تولیدکنندگان این محصول، با استفاده از کنجدهای سالم و باکیفیت و تحت شرایط استاندارد و بهداشتی دست به تولید روغن کنجد می زنند از این رو توانسته اند اعتبار و شهرت زیادی را به دست آورند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما